Je li poslovanje danas moguće bez digitalne transformacije?

Uz smanjenje ljudskih resursa, donosi uštede i brže kolaboracije s klijentima.


Poslovanje kompanija u današnjem svijetu postalo je gotovo nemoguće bez korištenja digitalne transformacije. Domagoj Salopek, glavni Specijalist DMS-a u mStartu, a ujedno i EMBA (Executive Master of Business Administration), pojašnjava: “Prema Gartneru, 91% kompanija prihvatilo je neki oblik digitalne transformacije, a 87% poslovnih lidera smatra digitalizaciju obaveznim elementom razvitka poslovanja. S obzirom na dinamiku današnjeg poslovanja, poboljšanje poslovnih procesa donosi ogroman benefit u vidu smanjenja ljudskih resursa i mogućnosti ljudske pogreške, uštede i brže kolaboracije s vanjskim klijentima.”


Veća konkurentnost


mStart je kao jedan od predvodnika digitalne transformacije u Hrvatskoj razvio nekoliko usluga pod zajedničkim imenom ‘Digitalni ured’ – mEDI, eRačun, mArhiva, mProces i digitalizacija papirnate dokumentacije. mStartov tim stručnjaka omogućava brzu i efikasnu implementaciju pojedinačnih ili sveukupnih usluga ‘Digitalnog ureda’, što znatno povećava konkurentnost klijenata na poslovnom tržištu. mEDI usluga vlastito je mStartovo rješenje koje omogućava razmjenu elektroničkih dokumenata s ciljem ubrzanja poslovnih procesa. Tijekom posljednjeg desetljeća, mEDI sustav postao je sinonim za optimizirani lanac nabave s ciljem najviše razine automatizacije opskrbnog lanca kroz strukturiranu i integriranu razmjenu podataka. 


U konačnici, to znači prestanak korištenja dopisa, e-mailova ili faxova kako bi se razmijenile informacije o narudžbama, računima, otpremnicama i drugim elementima u lancu. Cijeli proces je automatiziran i koriste ga tržišni lideri iz različitih industrija.


“U današnje vrijeme, fokus se je svakako usmjerio na elektroničke račune kao bitan segment zatvaranja cijelog B2B procesa. Upravo je tu bio krucijalan korak u realizaciji javne uprave bez papira koji predstavlja elektroničku razmjenu računa u postupcima javne nabave, koja omogućuje međusobno povezivanje gospodarstvenika, kao i tijela javne vlasti. Elektronički račun predstavlja najrašireniju elektroničku ispravu u svijetu i zbog toga mu pripada središnja uloga u razvoju elektroničkog poslovanja te digitalnog gospodarstva općenito.” dodaje Domagoj te ističe kako je mStart obzirom na sve veću potrebu korištenja eRačuna, bilo u privatnom ili javnom sektoru, razvio jedinstveno rješenje za eRačun koje je integrirao u već postojeću mEDI platformu.


eRačune u globalu dijelimo na izlazne i ulazne. Kod izlaznih je situacija jednostavna, isti se šalju putem mEDI platforme do kupaca u realnom vremenu od izdavanja. Kao i izlazni, i ulazni eRačun se mora pohraniti u svom originalnom formatu u kojem je stigao, Međutim, proces tradicionalnog odobravanje prema unaprijed definiranom procesu morao se zamijeniti digitalnim odobravanjem.


U skladu s time, mStart je razvio mProces kao sustav za digitalno odobravanje ulazne dokumentacije koji je integriran s raznim ERP-ovima. Tradicionalno odobravanje radilo se putem potpisa na papirnati račun, kod digitalnog odobravanja dugotrajno se čuvaju logovi odobravanja čime je cijeli proces u potpunosti zakonit i transparentan.


Ovisno o vrsti eRačuna, uslužni ili robni, mEDI platforma usmjerava dokumente na njihova odredišta. U slučaju implementacije potpunog EDI-a, eNarudžbe, eOtpremnice i eRačuna uz pomoć rješenja za ulazni eRačun omogućuje se funkcionalnost automatskog likvidiranja eRačuna u ERP-u klijenta čime se postižu pravi benefiti potpunog EDI-a. Prednosti eRačuna su mnogi – štednja cjelokupnog poslovnog procesa (papir i oprema, kuvertiranje, ljudski resursi…), smanjeno vrijeme od izdavanja do zaprimanja čime se ubrzava plaćanje, automatsko povlačenje u računovodstveni program, nemogućnost manipulacija i izmjena nakon što je potpisan aplikativnim certifikatom itd.



Povećanje efikasnosti


Kako bi se proces eRačuna u potpunosti digitalizirao, razvijena je usluga pod nazivom mArhiva – sustav za dugotrajnu pohranu dokumentacije usklađen sa svim važećim regulativama na području Hrvatske i susjednih država.


Sustav je dostupan u on-premise ili cloud verziji čim se daje korisniku na izbor želi li koristiti svoju infrastrukturu ili mStartovu. Sustav je organiziran prema tipovima dokumenata s unaprijed određenim atributima po kojima je moguće pretraživanje, te koji su osnova za definiranje sigurnosnih pravila za pristup pohranjenim dokumentima. Jednostavno grafičko sučelje i pristup omogućuju klijentima pronalazak dokumenata u svega nekoliko klikova čime se znatno štedi vrijeme u odnosu na već pomalo, zastarjele registratore.


“Digitalizacija poslovanja, a posljedično ubrzavanje logistike i uklanjanje ljudske pogreške iz procesa, klijentima omogućuje da u kraćem vremenu obave puno više posla, čime se sama efikasnost kompanije znatno povećava”, zaključuje mStartov glavni specijalist DMS-a.


izvor: Poslovni dnevnik ; https://www.poslovni.hr/domace/je-li-poslovanje-danas-moguce-bez-digitalne-transformacije-4389124 

Zainteresirani ste za naša rješenja?

Naša lokacija

Slavonska avenija 11a HR-10000 Zagreb Croatia

Kontakt centar

Slobodno nas kontaktirajte +385 1 2372 500